31 januari 2009

Lördag


En vanlig lördag hemma hos mig och Hanna... jag har tvättat och städat. En vanlig lördagssyssla. Sen var vi på stan och kollade på vårnyheter, en del nytt fanns det faktiskt.
Innan vi gick hem så tog vi en fika på Espresso House, gott med en riktig Latte med dekorering på den skummade mjölken. Riktigt skickligt gjort.
Eftermiddagen har jag tillbringat med något så vanebildande som scrapblogging. Jättekul att skapa genom att klippa och klistra, fast på datorn. Kvällen har också varit lugn, jag har läst och lyssnat på Körslaget. Rätt kör vann, nu när Boråsarna inte var i final. Hanna's kör gör en underbar tolkning av Gabriellas sång.

Jag vill känna att jag lever
all den tid jag har
ska jag leva som jag vill
jag vill känna att jag lever
veta att jag räcker till
Under kvällen har jag också suttit en del vid datorn och chattat. Vi har löst många av livets gåtor via detta forum. De frågorna får fortsätta lösas vid en annat tillfälle för alla fick inte en lösning och nu är det snart dags att sova.

3 kommentarer:

  1. Så nu är vi två som har fastnat i scrapbloggingberoendet! =) men visst är det kul! och så lätt. Jag behöver alltid loppiskompanjoner, daniel tycker inte att det är sååååå himla roligt när jag springer runt bland glas, porslin och div krafs,att kolla igenom skivorna och böckerna tar ju inte lika lång tid för honom.
    Vi får ta en helg framöver, nu är budgeten för denna månaden rätt kass så nästa månad kanske och då skulle man kunna slå ihop det med en pub-runda på kvällen =)
    jobbar du hemifrån nån dag denna v. så skulle vi kunna luncha ihop antingen onsdag eller fredag för då slutar jag tidigt..
    ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. på måndagar slutar jag halv ett så den måndagen skulle vi kunna hitt på nåt?
    vi hörs innan dess, ha det fint!

    SvaraRadera