25 januari 2009

Söndagen - en vilodag

Den här söndagsförmiddagen bara försvann på något så tråkigt som jobb men jag ligger lite efter och jag var bara tvungen att få till några presentationsbilder.
Men allt uppvägdes av timmarna på gymmet. Undrar om det är något inneboende självplågare som får mig att njuta så av att träna hårt. Jag började med bodypump som är så skönt, musklerna får anstränga sig till det yttersta och det handlar om uthållighet. Efter det har jag en halvtimme i solariet, precis lagom dos för att känna att man får lite färg i det annars så vinterbleka ansiktet som möter mig varje morgon i spegeln.

Nu då höjdpunkten - Yoga med Hannah. Hon kör totalt slut på hela kroppen med sitt 75 minuters poweryoga pass. Kroppen vibrerar av utmattning och man tänjer sig till det yttersta och sakta men säkert får man tillbaka smidigheten och rörligheten i kroppens leder. Samtidigt som själen får sig en vilostund och tankarna stannar upp. Yoga handlar om att lära sig vara här och nu. Bilden är omslaget på en bok jag köpte helt nyligen - Yoga för Kvinnor (finns på www.adlibris.com). Jag köpte den bara för att jag vill lära mig mer om vad som händer med mig när jag går på yoga. Det är otroligt mycket känslor som rörs upp och känslorna är blandade. Vissa gånger mår jag ofantligt bra och är glad och pigg, andra gånger är jag bara ledsen och vill gråta. Men min balans är på väg tillbaka, tack vare yogan och goda vänner som finns tillhands när jag behöver dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar