06 januari 2009

Hjälpa andra

Ja, inte kunde väl jag låta ännu en dag gå utan att träna, har man månne blivit träningsnarkoman? Det vore nåt det. Men skönt är det. Idag hade jag en träningingkamrat med mig och det pressar mig alltid till att göra mitt bästa, åtminstone är jag funtad så. Tävlingsinstinkt :-)
Det blev en lång bastu efteråt och slöprat om vad som hänt och inte hänt under helgerna. Ett bra ställe att sitta och prata på, i en lugn och avspänd miljö.

Nu sitter jag hemma vid min dator med ett bildjobb som jag lovade en väninna att göra åt henne. Det är ett arhete som hennes man påbörjade men han dog hastigt för två månader sedan. Jag blev tillfrågad om jag kunde skapa klart hans barndomshistoria i ett digitalt fotoalbum. Tänk vilka underbara foton som finns gömda i folks byrålådor. Och tänk vilka bilder man kunde ta utan all modern digitalteknik. Svartvita gamla foton på barn som leker, barn som är uppklädda, familjefoton, barn som åker skidor och cyklar..... En hel barndom ligger nu på min hårddisk och väntar på att jag ska redigera om det till ett album. Helt underbart roligt!

Imorgon börjar vardagen igen, tänk att man måste gå upp 05,30..... Uha! Inte kul. Tur att det bara är tre dagar, sen är det helg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar