10 januari 2009

Helg

Tur att arbetsveckan bara var tre dagar för det kändes att man varit ledig och inte fått upp farten riktigt. Det blev ändå en fredagspump på gymmet med bastu efteråt. Det är så otroligt skönt med det träningspasset, det ger inledningen till helgen.

Väl hemma så blev det citronpepparkryddad lax med pressad potatis och limesås. Till detta ett gott vitt vin och trevligt sällskap.

Promenaden till Betty's var inspirerande så nu är julen ute och jag har fått ner alla tomtar i lådan, tror jag. Det brukar dyka upp en och annan framåt mars men de flesta har jag nog hittat. Betty's hade inspiration till våren och mera är på gång. Det får bli ett besök till i början av februari.

Jag har också varit iväg och tittat på KFUM Borås damer spela inledningsmatchen på vårsäsongen. Det blev seger med 7 poäng mot Eos från Lund.


Lördag kväll - kanske den kväll som är jobbigast när man är ensam. Inte kan man våldgästa sina vänner som har familjer varje helg, inte kan man springa på krogen varje helg. För det mesta fungerar det att vara själv hemma men ibland saknar man "någon". Någon att dela sin måltid med, någon att bara sitta och prata med, någon som finns nära......... Undrar var denne någon finns?

2 kommentarer:

  1. ja,jag får nog ta mig en sväng förbi bettys jag med, det är en bra inspirationskälla. jag fick ju ett presentkort där av daniel.
    Du vet att du får komma hit när du vill, bara vi är hemma så. fast är ju lite svårt utan bil förståss.
    vi får väll rycka upp oss med den där kvällen på bishops snart, måste bara få lön först, alltid denna saknaden av pengar, ack var tar dom vägen!?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera