30 januari 2009

Diciplin


Idag jobbar jag hemifrån. Jobbdatorn står uppkopplad och jag har gjort massor som jag inte hade fått gjort om jag suttit på kontoret där telefonen ringer hela tiden och folk springer ut och in på kontoret. Jag älskar mitt jobb och jag tycker det är hur roligt som helst att kunna hjälpa mina kollegor, jag har ett serviceyrke. Men ibland måste jag få arbetsro och göra presentationsmaterial i Powerpoint och det är inte lätt att få till allt ordentligt. Jag analyserar en hel del material och då måste man få vara ifred. Det får jag hemma. Nu har jag kaffebreak, jag dricker en dubbel espresso och bloggar lite.

Igår fick jag en fråga om jag någon gång funderat över vad som gör mig glad och lycklig? Jag har funderat på det och kommit fram till att det är faktiskt ganska mycket olika saker. Jag ska försöka fundera ut lite varje dag och dela med mig.
Igår blev jag glad över att få gå ut och äta med min dotter. Jag är lycklig så länge jag får vara den hon går ut tillsammans med. Att jag får ha henne så nära mig, jag njuter av det och blir glad och lycklig över det.
Nu är det dags att gå tillbaka till jobbet...... arbetsplatsen är i gästrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar