23 januari 2009

Tiden rinner iväg

Tänk vad tiden rinner iväg. Det enda jag hinner på veckorna är jobba, träna, laga mat och äta. Jag har inte fått tummen ur och gjort iordning mitt gästrum.... där finns massor som måste rensas undan. Alla lådorna med julsaker står där och borde bäras ner till källaren. Men, jag hittar fortfarande tomtar som gömt sig så det är bra om de står kvar. Kan det vara så att jag intalar mig det för att slippa kånka ner dem?


För att klara längtan efter våren så frossar jag i tulpaner. Idag köpte jag en bukett gula, de har säkert slagit ut ordentligt imorgon. Förhoppningsvis är det fint väder i helgen, jag längtar ut på en ordentlig promenad för att få lite ljus så att jag blir av med min dystra mörka tankar. Jag måste få tillbaka min energi och glädje i livet.

Det enda som ger energi just nu är träningen. Det är så skönt att bara koncentrera sig på att träna och slippa tänka. Timmarna efteråt är fyllda av energi och det gäller att ta tillvara på det. Nu hoppas jag på att helgen bjuder på sol för det är också en enorm energikälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar