07 januari 2009

Jobb

Nu är alla helgerna över och jobbet väntade. Jag hör till den skaran som tycker om mitt jobb och jag trivs med mina arbetskamrater och på företaget. Därför är det helt ok att börja pendla igen men..... lite jobbigt var det när klockan ringde i morse.
Dagen gick väldigt fort och vips var jag tvungen att åka hemåt. Det märktes att det är halt ute. Busschauffören fick inte stopp på bussen vid en hållplats och sakta gled bussen in i sidan på en taxi. Två hetlevrade yrkeschaufförer skulle nu komma fram till vad som hänt och vem som var skyldig. Ja, ja och jag som hade bråttom hem idag. Det är bara att koppla på iPoden och blunda och hoppas att det löser sig och att jag kommer fram - någongång.

Väl hemma så var det bara att traska till Boråshallen. Dags att vara funktionär på kvällens ligamtach. Det är mycket som ska plockas fram och fixas, kaffet måste bryggas och korven värmas, mackorna bres och godiset skall fram. Tur att vi är många som ställer upp. Tyvärr blev det förlust igen men spelet såg bättre ut nu än innan jul.

Nästa hemmamatch
Fredag den 23 januari kl 19,04

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar