03 januari 2009

Långpromenad i staden

Dagen började med en lugn frukost, lite korsord och en god kopp Rooibos te. Men sen var det dags för dagens motion, det blev en promenad genom stan, Stadsparken, via Annelundsparken, genom Villastan, Bergdalen, Norrmalm och sen hem. En skön promenad i kylan. Man fick lite känsla av vinter, det är bara snön som saknas. Väl hemma igen så blev det en välbehövlig kopp kaffe för att få upp värmen.

Eftermiddagen tillbringade jag med att rensa bort en del av julen. Allt godis ställdes undan, adventsljustaken med de utbrända ljusen städades undan. Några av mina tomtar fick också lämna plats åt lite mindre juliga saker.

Nu sitter jag med min dator i knät och slötittar på tv samtidigt som jag skriver. Jag har chattat lite med en liten kille som jag saknar så oerhört. Varför blir det barnen som hamnar mitt emellan? Som "bonusmamma" har man inga som helst rättigheter till umgänge efter en skilsmässa och det känns oerhört i hjärtat.

1 kommentar:

  1. Hej! Vad hääärligt det lät med en låååång promenad och sen en kopp varmt kaffe...mm..mm. Visst är det tur att datorer finns när man inte kan träffa dem man saknar, förstår om du tycker att det är jobbigt. Han en bra dag
    Kram Hannah

    SvaraRadera