29 januari 2009

Pendlarliv

Att pendla mellan Borås och Göteborg handlar mycket om att tillbringa tid med att iaktta människor och deras beteenden, det handlar mycket om att lita på bussbolaget och dess personal.
Den här veckan har jag nog haft en del otur i mina val av avgångar. I måndags kväll när jag åkte hem så hade jag tänkt blunda en stund men det var helt omöjligt för en av de sista platserna var bredvid en man som ogärna flyttade på sin väska så att jag fick sitta. Han suckade högljutt över mitt val av sittplats. Desutom upptog han stora delar av mitt säte i ren protest.
Strax innan Bollebygd började det tuta framme hos föraren, han stannade bussen och gick ut och mixtrade. Bussen fortsatte att pipa. Efter en stund så blinkade ännu en illröd lampa men chauffören fortsatte till Bollebygd. Där gick han ut igen och mixtrade ännu mer och fixade till felet.
Onsdag morgon åkte jag återigen buss och vid Landvetter började även denna buss att tjuta och eller kanske var det samma buss? Vid Kallebäck började ännu en varningslampa tjuta och åter försvann den lilla stund man har för att vila.

På onsdag kväll när jag åkte hem så valde jag tåget, mera plats och en lugnare miljö, trodde jag. Men..... här satt en kille och gjorde läxor. Duktigt, eller hur?
Men han gjorde det tillsammans med sin kompis. Jättebra!!!!
Men kompisen var hemma och de tog allt via mobiletelefon. De pluggade drinkar och sprit!
Högljutt och ingående.
Grabben följde tom med sin kompis när han var ute och rökte och kompisen följde med grabben på toaletten. Allt via mobil. Men vad är det som händer?
Vad har jag gjort för ont som inte får vila den här veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar