09 juni 2009

Vardagen

Jag tror jag har någon typ av varannandagsblogg.... men det är relativt lugnt nu.... eller nej egentligen inte. Det händer nog kanske lite för mycket just nu så det är lite svårt att fokusera på vad jag vill skriva om.
Hannas studentkalas ska förberedas, det ska handlas, städas, tvättas och jobbas samtidigt. Men på nåt sätt så löser det sig i slutändan. Det blir enkelt på fredag - pastasallad och lite rosevinsbål. Naturligtvis kaffe och någon tårta.....Tur att Kicki lovat hjälpa mig

Hanna har sålt sin moped så vi har varit iväg och kört den till Nossebro. Killen som köpte den såg överlycklig ut över att den var i så bra skick. Han verkade salig när han kom tillbaka från provturen och sken som en sol. På hemvägen frossade vi på McD i Vårgårda, inte varje dag precis och det är egentligen inte speciellt nyttigt men vad gör man när man blir hungrig, ibland har inte nöden någon lag.

Idag blev det ett pass på gymmet och dags för pump. Det är skönt att träna, det gör att man kan fokusera bara på sig själv en timme och glömma alla måsten. Det är ett sätt att varva ner och komma i balans. Efter träningen blev det nybakat bröd och en kopp Goji-te. Sen var det vardagslyx - jordgubbar och vaniljglass. Gott, eller hur?



Imorgon ska jag träffa Therese. Det är tjejen som jag hade till min hjälp i vintras i mitt dagliga arbete. Hon avlastade mig massor och det känns verkligen att jag inte längre har henne hos mig. Tyvärr så kom lågkonjunkturen och man ansåg inte att vi kunde ha kvar en extra resurs. Så kan det vara. Jag hade ändå inte kunnat behålla henne så länge för Therese ska ha sitt första barn i slutet av juni...... Nu ser jag fram emot att få träffa henne igen.
Och sen är det dags för en revolving-behanling på Axelsons..... återkommer om det

Och så en sak till - det är bara 7 dagar kvar tills jag åker........ KRETA -----> och sen........

2 kommentarer:

  1. Har lagt upp lite fler klipp på Daniel nu på YouTube. Skriv "konfektionspojken" i sökrutan så får du upp allihop. PLAY IT LOUD!!!

    Ha det gott!!!
    M

    SvaraRadera
  2. Oj,glömde visst att skriva att "konfektionspojken" är samma person som "springpojken"....

    :)

    SvaraRadera