23 juni 2009

Tisdag vid havet

Dags för havet igen. Ni som känner mig vet att jag älskar hav och bad. Det är så otroligt skönt att känna havsbrisen och att gå utmed stranden, i vattnet och bara känna. Att sedan doppa sig och känna svalkan en liten stund är en obeskrivlig känsla.
Jag läser och varvar ner. Idag satt jag åter och pratade med ett svenskt par som tillbringar minst tre veckor på Kreta, samma tid varje år. De älskar landet och tempot och just den här stranden utanför Georgiopouli. Jag kan ju bara hålla med dem.

När jag kom hem så lagade vi mat. Stig hade med sig en älgstek till Mimi och den gjorde vi iordning idag, med en riktigt krämig potatisgratäng med massor av lök och vitlök. Riktigt riktigt gott! Tack "svärfar" Stig!

Det tar väldigt lång tid att lägga upp bilde på min blogg, det är inte lätt med ett uppringt modem på 52kb, så det blir väldigt få av dem. Det tar helt enkelt för lång tid. Få se om jag får bättre kontakt någon annanstans. På min Facebook däremot funkar det någorlunda så där finns lite uppdateringar i fotoväg.

Imorgon åker vi till Mimi's vänner Kimberley och Peter som driver en kennel i Spili. Där lämnar vi Akka över dagen och sedan åker vi och kollar sydsidan av ön. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar