14 juni 2009

En myshelg

Lördagen för min del blev en avkopplande dag. Efter en seg men skön start på dagen så hamnade jag på Viskan med Lena. Vi började med att luncha, sen blev det kaffe och helt plötsligt var klockan fyra och vi kände att vi kunde ta ett glas rött vin, som blev två. Men var härligt det var att bara sitta ute och prata och koppla av.
Sen gick vi hemåt delade på oss och Lena fortsatte mot Norrmalm och jag gick hem och fortsatte att plocka undan lite efter gårdagen.
Senare på kvällen blev det film i soffan. Mys!

Idag, Söndag, var jag bjuden på träff i Marstrand där vi var ett gäng som skulle se starten av Volvo Ocean Race. Resan började vid centralen i Göteborg med en frukostpåse på bussen. Väl framme i Marstrand så promenerade vi runt utmed strandpromenaden och efter att vi fått en kopp kaffe och när vi sett båtarna lämna kajen så var det dags att gå ombord på Svea och vår Kapten Tång
(han hette faktiskt så).
Vi satte oss till bords ombord och när vi väl hade hämtat maten så började det gunga nåt så kopiöst. En del började redan här må dåligt och vi som satt kvar och försökte äta fick hålla i glas och tallrikar så att de inte flög omkring. Efter en stund var det bara att ge sig och klättra upp på däck för att man inte skulle börja må dåligt. Det gungade riktigt odentligt och jag är väldigt förvånad över att jag inte mådde illa, en riktig landkrabba.
Vi fick se starten på ganska nära håll och alla båtarna kom iväg. De seglade iväg utåt Pater Noster där de vände och kom tillbaks mot startområdet. Här fick vi åter se båtarna runda och sedan ge sig iväg mot Stockholm. Hur spännande som helst.

Vädret kan man definitivt inte klaga på. Solen sken mestadels av tiden. Det blåste inte mycket men däremot så var det höga vågor efter helgens oväder.

Väl hemma igen så lagade jag mat och bjöd hem lite sällskap. Det är mycket trevligare att äta tillsammans med någon mer än bara sig ha sig själv som sällskap.

Nu känns att man varit ute hela dagen i friska havsluft. Det stramar i ansiktet och jag känner mig behagligt trött. Dags att sova snart men först några maskiner tvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar