15 juni 2009

Ett nytt steg

Idag är det dagen innan jag åker på min drömresa.... en av dem. Jag längtar så ofantligt efter avkoppling och lugn och ro. Inga måsten, ingenting som absolut måste fixas. Den här semester kommer att bli en rekreation och en ny uppstart. När jag kommer hem så hoppas jag att jag funnit min plats i livet och verkligen kan gå vidare med det. De senaste månaderna, närmare bestämt de 10 senaste har varit ett rent helvete. I alla fall till och från. Långa perioder har varit helt ok och den senaste tiden har jag mer och mer känt att den gamla Irma är på väg tillbaka. På riktigt. Inte bara fasaden utan hela jag!

Tänk att ens liv kan vändas upp och ner bara över en natt - för det var precis vad som hände mig i augusti förra året. Mannen som jag älskade med hela mitt hjärta krossade det totalt. Det gjorde han utan att ge en mig en förklaring till varför han gjorde det. Han bara lämnade allt vi hade och gömde sig. Allting vi hade var bara en fasad och jag tror inte att något av det som varit var äkta. Tyvärr så är det känslan som är kvar och det som består. Även om hoppet finns om att delar av det var äkta så är slutkänslan bara - svek och lögner. Tyvärr så förlorade jag nästan fyra år av mitt liv på det hela.
Nu har jag kommit till ett läge i mitt liv när jag bestämt mig för att avsluta åren från hösten 2005 fram till nu. Jag mår bra för tillfället, jag har ett bra jobb och jag har många mysiga kompisar, Lena, Å-Tina, B-Tina, Petra, Daniel, Angela, Mia, Benny, Anders, Mattias, Therese, Anne, Jonny, Susanne; Kicki .... det finns så många. Vänner som betyder så mycket på olika sätt!
Imorgon vid den här tiden så hoppas jag att jag sitter på en färja mot Kreta..... Jag ska tillbringa tid med Mimi och bara vara. Jag ska sola och bada. Vi ska äta gott, dricka gott och sitta ute i Mimis trädgård och titta på stjärnorna.
Efter tiden med Mimi åker jag vidare..... en båtluff på mitt nya sätt. Helt utan den där totalkontrollen som den gamla Irma alltid hade. Den här resan blir obokad, nästan oplanerad och mycket av att ta dagen som den kommer. Hakuna Matata!


4 kommentarer:

  1. Kalimera.
    Efcharistó för en bra blog!
    Hoppas din resa blir lyckad.Både den fysiska och psykiska :-)

    Hälsa kung Minos om du träffar på honom

    SvaraRadera
  2. Varje resa börjar som sagt med ett första steg. Ta inte för många på resan - ta tid att vara still o njuta - så blir HELA resan bra! Ska finnas några steg kvar att väl hemma igen också! :-)

    SvaraRadera
  3. ...kvar att TA väl hemma...

    SvaraRadera
  4. Kloka ord. Jag lovar att ta några steg i taget. Eftersom lugnet redan infunnit sig så känner jag redan att jag njuter. Jag klarar av stillheten.

    SvaraRadera