20 juni 2009

En slapp lördag

Detta blev en softardag på stranden för min del. Paradice Beach. Vattnet är hur varmt som helst, det blåser knappast och solen är varm och het. Frampå eftermiddagen blev jag småhungrig och gick upp till restaurangen där jag hamnade jämte ett svenskt par. De kom ihåg mig från förra året och var lite nyfikna på vart hela mitt stora sällskap tagit vägen. Det har ju decimerats från 5 till att jag idag var ensam. Vi hade en jättekul stund vid maten och det är alltd kul att träffa landsmän utomlands. I alla fall om de är trevliga. Det här paret kommer från Stockholm och åker till Rethymnon två gånger om året (sen 93). De älskar Kreta...... vilket är så otroligt lätt att göra.
Mannen som äger Paradiset bjöd på en raki efter maten. Det är lite sed här och speciellt om man hamnar på lite mer "icke-turist-ställen". På andra restauranger får man snällt betala för sin raki men inte här.
Paradise Becach ligger meallan Georgiopoulis och Kavros. Ett litet ställe som knappt syns men har både god mat, en härlig strand och trevligt bemötande.

Snart ska jag och Mimi åka upp i bergen och äta middag på Castro hos "pojkarna". Det är favoritstället och deras mat och dera mottagande är underbart Vi rullar nerför backen ikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar