27 juni 2009

Karavostasis

Idag tog jag bussen till Karavostasis. Det är hamnbyn på Folegandros och där fanns en liten badvik som såg lagom ödslig ut så jag klättrade ner. Inte på långa vägar så jobbigt som igår utan här fanns en trappa. Stranden var jättefin och vatnnet klart. Sen kom invasionen av svenska barnfamiljer, bråkiga j...a ungar. Förlåt alla som har småbarn men kan man inte få dem att hålla sams på en badstrand där man kan LEKA? Eller åtminstone säga till dem så att andra kan få lugn och ro, vi var några som sökte oss dit just för det.

Sen blev det ju inte bättre på eftermiddagen för då invaderades stranden av de grekiska familjerna . Men de är roliga när de badar, de ställer sig en bit ut och står i en grupp och pratar. Det ser jättelustigt ut.
Jag ska inte klaga så väldigt, jag hade en bra dag i solen - igen.







På kvällen tog jag en promenad uppför berget till kyrkan på bilderna här. Tanken var att jag skulle sitta där uppe och titta på solnedgången. Men det blev lite annorlunda - för det första så hamnade jag mitt emellan två grekiska bröllop. Dena ena på väg uppför berget och det andra på väg ner. Jättevackert med hela bröllopståget klättrandes i fina kläder.

Sen skulle jag se solnedgången och tyvärr så var det lite moln längst ner på horisonten så solen försvann ner i molnen. Vackert ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar