06 juni 2009

Mitt i natten

Fredag natt eller lördag morgon? I alla fall har jag varit på Rockborgen, vilket för mig som är så gammal är likvärdigt med Solbacken där man var på sina första skoldanser för över 30 år sen..... lokalerna så ut som då..... mycket nostalgi ikväll.
Anledningen till Rockborgsbesöket var ju faktiskt Daniel. Jag har inte hört honom live sen i början av december när han spelade på Mosebacke. Många gamla anrika ställen. Spelningen var som vanligt oförutsägbar, man vet aldrig vilken version av låtarna som spelas och det är ju charmen med hans musik.... Dessutom var det skönt att träffa gamla bekanta och känna värmen från er......
Efter Rockborgen hamnade vi ( jag och Benny ) på Grekiska Tavernan, vi var ju hungriga, innan det blev Bishop. God mat och sedan gott öl.
Eftersom det är Kulturvecka i Borås så var det lite annorlunda människor ute. Vi fick sällskap av några ryssar som var här för kulturen. Ikväll hade de varit i Göteborg och sett Brott och Straff.

Dessutom träffade jag min basketcoach från 70-talet - min underbare tränare Jimmen som gav mig så mycket självförtroende på basketplan och även senare i livet. Så kul att prata med dig..... Du har inte förändrats speciellt mycket på de här åren :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar