25 juni 2009

Folegandros


Jag måste bara skriva lite till idag. Folegandros var för mig en okänd ö som jag bara läst lite om och fått en känsla av att jag ville till. Det ångrar jag inte en sekund.


För det första så hamnade jag på ett litet gulligt hotell som ägs av danska greker. Har ännu inte tagit reda på hur de hamnat här men jag ska.... Ampelos Resort

Sen tog jag en promenad till Chora som byn nedanför heter och möttes av en fantastisk utsikt. Den var så oväntad så känslan tog nästan andan ur mig.... det hisnade när jag tittade nerför bergskanten.

Sen gick jag igenom byn och kom fram till ett torg där jag precis kom när solen gick ner.... också det en makalös upplevelse.

Imorgon ska jag utforska mera.

1 kommentar:

  1. Din resa verkar vara helt underbar.....du bloggar ju som bare den =D inläggen duggar ju tätt, och det är ju härligt för mig och alla andra här hemma. Tyvärr tror jag inte att vi ses i Åmål....vi kommer ju ha fullt upp med flytten och budgeten tillåter nog inga utflykter...men du får ju gärna ta en liten tripp hem till oss sen när vi kommit i ordning =)

    STOR KRAM Line

    SvaraRadera