07 juni 2009

Nationaldagen

Lördag 6 juni och vår Nationaldag. Det var dagen då Sverige skulle slå Danmark i fotboll och fortfarande ha chanserna kvar att kvala till VM. Jag såg fram emot matchen hela dagen och vi hade bokat bord på Brasseriet för att först äta lite gott och sedan njuta av vårt svenska landslag.

Det belv inte riktigt så...... visst var det fortfarande Nationaldag men segerfirandet på kvällen blev inte vad jag hoppats på. 0-1 efter en rent ut sagt kass match.... var finns viljan att vinna? Tråkigt men sant.

Idag måste vi gå och rösta i EU-valet. Ett val som inte har fått mycket fokus..... vem står för vad? Vem ska man rösta på? Vem har möjligheter att påverka i sakfrågor som berör mig? Men självklart går vi till vallokaln och lägger vår röst.

1 kommentar:

  1. Ni är la för goa :D Jag har faktiskt med röstat i dag :P Tro det eller ej! Vi ses i veckan Irma när jag flyttar in mitt pick o pack hos er inför resan :) kram

    SvaraRadera