12 juni 2009

Studenten

Idag tar min dotter studenten! Det är stort, nu har jag två vuxna barn som är ute i vuxenvärlden. Det känns vemodigt men samtdigt vet man ju om att de bara är ett lån. Jag får vara glad över att de uvecklats till två så goa ungdomar. Jag är stolt över dem båda två.
I morses var Jenny här med sin resväska för imorgon åker Hanna, Jenny och Jossan till Mallorca. De är väl värda den resan efter allt slit.


Nu sitter jag och pustar en liten stund. Det är mycket att ta hand om och planera men jag tror att det mesta ska klaffa. Jag sitter och hoppas på att regnet ska avta så att undomarna får åka på sina lasbilsflak utan att bli alldeles genomblöta men det ser mörkt ut. Regnet strilar.

Firandet är över för min del. Hanna fortsatte precis iväg för andra delen, eller kanske tredje eller fjärde. De började ju med champagnefrukost i Stadsparken imorse och sen har det gått i ett och det lär fortsätta så till imorgon bitti. Ända tills de sätter sig på planet till Mallis.

Själv har jag tagit hand om disk och plockat undan allting. Nu är det dags för lite avkoppling även för mig. Vila benen och ta en liten whisky.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar