31 maj 2009

En underbar helg ... igen

Helgerna bara rusar iväg och snart är det måndag igen.

Fredagen började med en långpromenad genom stan. Borås är otroligt vackert och jag älskar alla blommorna i Stadsparken. Det blev liten foton för att dokumentera.


















På kvällen var jag och Hannisen på La Copita och hade en myskväll. Det är så skönt att bara vara med henne och vi firade väl egentligen att hon nu äntligen gjort klart alla inlämningar och princip är klar med sin gymnasieutbildning. Nu väntar resten av livet på henne men skönt att kunna göra ett avslut. Efter La Copita gick vi en promenad genom stan och satte oss på Bishop och umgicks en del med mina vänner.

Min Hannis åkte till Falkenberg på lördagsmorgonen, för att tillbringa tid med sin pappa och passa på att sola inför sin Mallorcaresa.
Min lördag tillbringade jag ute på Almenäs, på en filt i strålande solsken. Vattnet var iskallt men solen värmde skönt. Kaffetermosen var med, fylld med gott kaffe. Det var en hel del folk ute och filtarna och solstolarna blev många. Till lunch fick jag sällskap av Benny som släppte studierna för en stund och tog hojjen ut och höll mig sällskap. Det blev det en grillad hamburgare från utegrillen.
På kvällen lagade jag lite mat och hade bjudit hem min vän. Det är roligare att laga mat om man får laga åt någon annan än bara sig själv. Dessutom så smakar det bättre! Efter maten kunde vi sitta ute på balkongen och bara njuta av att det är tillräckligt varmt för att kunna sitta och prata bort några timmar. Tack för trevligt sällskap.
Nu är det söndag och jag ska strax sätta mig på min balkong igen med en bok och kaffe. Jag har fått order om att vara hemma kl 14. Micke och hans Lotta har en överraskning på gång och nu är det bara 2 timmar kvar...... en nyfiken mamma måste fördriva tiden.

Överraskningen bestod av picnic i Stadspaken med bulgursallad, hembakat bröd och en rödbetskaka med safftran. Både jag och Lottas mamma uppskattade initiativet väldigt. Mysigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar