26 maj 2009

Tre veckor kvar

Måndg kväll innebar fotboll. Eftersom jag har en så snäll kompis i Elfsborg så har jag fått biljetter av honom till de senaste matcherna. Jag i min tur har tagit med mig Tina som är lika fanatiskt fotbollsintresserad som jag. Så - måndag kväll var Arena-kväll och vi bänkade oss på sektion A2 och såg Elfsborg än en gång vinna på hemmaplan, 1-0 den här gången mot Trelleborg och andra platsen är fortfarande vår. Nu är det bara en match kvar innan juniuppehållet..... Häcken på fredag.
Efter matchen gick jag till Ica och handlade och när jag promenerade hemåt så fick jag syns på en gammal kompis som jag inte träffat på länge, Jane satt ute på Brasseriets uteservering med sin dotter. Där blev jag sittande en stund medan vi pratade ikapp oss. Alltid lika kul att träffa Jane.

Idag är det jobbdag men jag åkte hem vid lunch. Jag hade upphandling av vår städning idag och den körs via Internet så den kunde jag lika gärna (eller bättre) följa hemifrån. Resultatet blev över förväntan, nu ska den bara analyseras men resultatet blir toppenbra.
Idag är det bara tre veckor kvar till min resa men innan dess hinner det hända massor. Hanna tar studenten den 12 juni och inbjudan måste skickas ut och mat och dryck bestämmas. Dags att ta tag i det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar