19 maj 2009

Livet är underbart - äntligen

Snart är den här veckan slut och jag åker till Grekland om 28 dagar

Jag har inte några som helst detaljplaner klara, inga hotell eller färjor uppbokade utan jag ska bara åka. Det enda jag vet med all säkerhet är att jag ska till Mimi och fira midsommar med henne. Resten får ge sig när jag är på plats. Planen är fortfarande Folegandros, Milos och Sifnos, om tiden räcker till, hinner jag inte med det i år så får jag väl åka en annan gång.

Och Mimi, jag tar med mig svensk färskpotatis och sill. Nubben fixar jag på flyget till oss! Jag längtar efter dig!

Igår var jag iväg på gymmet på lunchen och tränade lite pump med favoriten Tomas . Sen var jag och Anne sugna på Afro Power Dance och jäklar vilken energi de afrikanska rytmerna ger. Underbart!

Idag är det vilodag och lite pyssel hemma, jag har oljat in köksbordet och satt fast en kabel i hallen som legat och retat mig ett tag nu. Äntligen sitter den där den ska. Sitter också och funderar över om jag ska sätta upp nya gardiner i vardagsrummet eller om det får vänta till hösten. Beslutet ännu inte fattat...... velig fisk.
På lunchen tog jag en promenad till stan och lämnade in de avslutande papprena som gör mig till en ogift kvinna igen. Nu ska det bli skönt att få sätta punkt för en fruktansvärt jobbig period i mitt liv och bara blicka framåt. Det känns skönt att få komma till ett avslut, även om jag aldrig fattat vad som var orsaken och varför jag behandlades som skit. Men det är historia nu och ligger inpaketerat och arkiverat. Livet är alldeles för kort för att jag ska stanna upp längre och fundera!

2 kommentarer:

  1. Gott att det är avslutat och arkiverat och ännugodare att du har massa kul att se fram emot! Tänk inte! Känn!!

    SvaraRadera
  2. Tack till min anonyme läsare

    SvaraRadera