15 maj 2009

Lycka i vardagen


Idag är det fredag igen och ännu en helg framför oss. Vädret är suveränt, det är 19 grader varmt i solen utanför mitt köksfönster. Hoppas det håller i sig hela helgen.

I onsdags var jag på gymmet tidigt och körde ett pass bodypump. Tomas har haft det passet i flera år och han är otroligt bra som instruktör, pratar hela tiden om hur viktig tekniken är och framförallt har han humor och kan retas lite under passet. Väl hemma igen så blev det jobb och sedan passade jag på att gå till gymmet igen på kvällen och gå på ett pass Aschtanga, fysiskt och ansträngande men även underbart för själen.

Torsdag - arbetsdag i Göteborg och när jag kom hem på kvällen så orkade jag bara inte laga mat så jag och Hanna gick till Brasseriet och vardagslyxade lite. Det var en härlig kväll, lite kallt men vi satt faktiskt ute och åt tillsammans med Johan och Mona, gamla vänner som jag inte träffat sedan jag separerade. Kul att se och höra att de inte förändrats.

Efter Brasseriet gick jag till Bishop och träffade min nya kompis som firade ett lägenhetsköp eller om det kanske bara var för att det var en härlig torsdag. Inte så noga varför - bara man kan ha kul. Det var ganska mycket folk ute men ändå hittade vi ett bord där vi kunde prata bort en stund om allt möjligt. Tack B för trevligt sällskap och tack för ölen. Min tur nästa gång!
Det är så himla skönt att vi har vår/sommar igen. Det är något som jag åtminstone längtar vansinnigt efter varje år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar