24 maj 2009

Söndag efter en lång helg

Helt plötsligt var det söndag igen och hela den långa härliga helgen har försvunnit. Har man fått gjort allt man tänkte sig? Naturligtvis inte. Vi har väl alltid förväntningar på att hinna med så mycket mer än vad som blir av. Förhoppningsvis har man kanske hunnit koppla av lite ifrån alla måsten. Jag har i alla fall gjort det och njutit.


Igår var jag på bio tillsammans med min kompis Benny. Det var äntligen dags för Änglar och Demoner. Filmen är bra men jag tycker nog att man är mera delaktig i lösandet av mysterierna när man läser boken. Tempot är så högt under hela filmen så man hinner inte riktigt med i alla svängarna när Robert Langdon och Vittoria Vetra hittar alla ledtrådar och löser mysterierna kring var de fyra kardinalerna skall mördas. Men - jag kan ändå rekommendera att man ser filmen oavsett om man läst boken eller inte. 2 timmar och 18 minuter bara försvinner.

Efter bion gick vi till Bishop och där var nästan inget folk alls till en början. Skönt att bara sitta en lördagskväll och kunna prata i normal samtalston. Allt eftersom så dök det upp mera folk och snart var Bishop sig likt.

Efter att ha tagit det väldigt lugnt under förmiddagen med ett antal koppar kaffe så är det snart dags att laga lite lunch och sedan ikväll är de dags för söndagens höjdpunkt - Poweryoga. Underbart skönt för både kropp och själv. Ett härligt avslut på en lång och avkopplande helg. Imorgon är det måndag och dags att åka till jobbet igen.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar