25 mars 2009

Våffeldagen

Dagen började, som vanligt halv sex och då var det -8 grader ute. Vad är det som händer? Men det är ju faktiskt ganska typiskt mars väder så egentligen ska jag sluta klaga och bara acceptera att man inte kan göra något åt vädret. Bättre att lägga energin på något som man kan påverka!
Faktum är att det blev varmare under dagen och på lunchen var vi på Inköp ute och drack kaffe efter maten. Utemöblerna har inte kommit ut ännu så vi stog snyggt uppradade utmed väggen.

Idag hade jag tänkt bjuda Micke och Lotta på våfflor men när jag kom hem så var våfflorna redan på gång och kaffet var klart. Tänk vad jag uppskattar såna initiativ. Våfflorna var jättegoda och som vanligt äter man en för mycket och blir proppmätt.

Nu sitter jag i soffan med min dator i knät och läser om Hannas Kinaresa på resdagboken. Vilka häftiga upplevelser. Studiebesök på Volvo, shopping i Peking och skoldagar med kineser. Nästa blogg att läsa blir hennes kompisars blogg från USA, de är i San Fransisco. Tänk om man hade fått de möjligheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar