27 mars 2009

Nä men va ......

Idag jobbar jag hemifrån och trodde inte mina ögon när jag drog upp persiennen kl 7,30. HELT VITT utanför och tanken som slår är " va faaaan är det som händer". Inte för att jag brukar svära speciellt mycket men idag var det på sin plats. Det positiva är att jag inte behöver gå ut än på några timmar så det mesta kanske hinner smälta bort.

Nu har tagit en kort fikapaus och har provsmakat lite nytt kaffe från Kahls. Gott, precis lagom bränt och mustigt. Jag har chattat en stund med Hannis i Kina och hon bara skickade en smiley när jag sa att vi har snö hemma. De har 15 grader varmt och sol i Peking. Hmmm, en liten retsticka.
Dags att jobba vidare men jag kanske skriver en snutt till ikväll, efter tränng och bastu. Det ser jag fram emot. Kanske blir det en stund i solariet också för att känna på värme och drömma sig bort till en solig sandstrand i Grekland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar