10 mars 2009

Snart hemma

Imorgon kommer Micke & Lotta hem från sin Asien-resa och ikväll har jag städat i deras lägenhet. Hyresgästen som hyrde den var inte så noga med att städa efter sig och det är ju inte kul att komma hem till en smutsig lägenhet. Jag vet ....... curlingmorsa!
Imorgon ska jag dessutom handla åt dem. Ännu mera curling och jag skäms inte ett dugg för det!
Idag satt jag jämte en jättetrevlig säljare på bussen hem från Göteborg. Han jobbar på Metro och hade flyttat till Borås med sin familj och trivdes jättebra. De ville inte bo i Göteborg för att barnen skulle få en bättre uppväxtsmiljö. Så idag har jag varit Borås ambassadör och berättat om vad man kan göra i Borås.Vi pratade om mitt jobb som inköpare och hans jobb som säljare.
Ibland är livet som pendlare riktigt trevligt.
Två mornar i rad har jag åkt med en av de hurtigaste busschaufförerna som Västtrafik har. Man känner sig välkommen eftersom han hälsar oss alla välkomna. när vi stämplar våra kort. Dessutom ropar han ut i bussen att resan nu går mot Göteborg och att vi ska ta på oss våra bälten. Allt med ett leenede.... kl 6,40 på morgonen.

1 kommentar:

  1. Härlig chaufför!! Sådana växer inte på träd annars...Mimmi

    SvaraRadera