29 mars 2009

Helgen med lite vårkänsla

Nu är det söndag och det är en söndag som kommer att tillbringas mestadels i soffan med kaffe, tv och min laptop.

Lördag - en dag med promenad till stan, lite shopping och massor av Elfsborgare. Som stadsbo så köpte jag mitt påskris av en torghandlare och som elfsborgare så blev det gul-svarta fjädrar.
Jag träffade Micke o Lotta och vi gick till Viskan och fikade med Lottas föräldrar. De är jättetrevliga så vi hade en härlig stund innan jag fortsatte min promenad. Sen var det tvättdags och städa undan lite, det man inte hinner med i veckan.

Jag hann med och titta på fotboll på TV4, jag tittade på premiärmatchen i damallsvenskan, Kopparberg/Göteborg - Malmö. En seger för Göteborg som var oväntad för de flesta men riktig kul att se Johanna spela. Jag måste ta mig till Valhalla för att se dem spela live.

På kvällen var det dags för vår Tjejkväll på Torget. Jag har genom Lena på gymmet lärt känna en bunt supertrevliga tjejer som är öppna, glada och hur lätta som helst att umgås med. Det är jättekul att lära känna nya vänner. Vi satt här hemma hos mig en timme innan det var dags att gå till Torget och prova på menyn. Mycket fniss och många goa skratt. De här tjejerna bjuder verkligen på sig själva.

Maten var toppengod men servicen kan väl kanske bli lite bättre men de har ju precis öppnat och personalen är väl inte så vana ännu. Sen var vi några som gick vidare och kollade in Bara och Bishop men det blev en tidig kväll, det var väldigt lite folk ute. Kanske satt de flesta hemma och tittade på fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar