22 mars 2009

En härlig helg

Den här helgen har varit Asien inspirerad. Ända sen i fredags när Hanna äntligen började packa inför sin Kina-resa.

Jag tränade i alla fall som vanligt på fredagkvällen med tillhörande bastu. Det är så skönt att träna och sen koppla av en stund i värmen. Sen träffades jag och Hanna utanför Torget för att prova på Borås nyaste matställe. God mat men kanske lite högljutt, lite mer textilier skulle nog dämpa ekot...Hemma blev det packning för Hanna medan jag supportade från soffan.

På lördagen tog vi en promenad till stan och shoppade det sista, batterier, presenter, godis.... En underbar dag, det är verkligen vår ute nu.
Det blev tidig lunch, köttbullar och potatis vilket innebar att jag även bjudit in Micke och Lotta. Det var en av de maträtter han saknat under sin resa. Vid tvåtiden var det dags att vinka av Hanna och hoppas på att hon får en underbar upplevelserik resa. Först Peking och sen till Shanghai.


Nu var det dags för mig att förbereda mig för kvällen. Jag har bjudit hem en vän på Thai-middag. Inspiration från receptsamlingen jag fått av M&L. Det blir kyckling med grönsaker och rostade cashew-nötter. Jag började med att blanda några Margeritas som vi skulle ha under tiden som vi lagar mat.... Det är faktiskt så mycket roligare att få dela på förberedelserna. Maten blev jättegod....lite mera sting nästa gång men annars jättegott. Kvällen gick fort och vi hade mycket att diskutera kring.

I morse fick jag första sms:et från Hannisen i Kina. Allt bra, mycket folk och de blir uttittade. Första middagen ute gick på 20:-. En bra början.
Nu är det dags för en kopp kaffe och sen får jag fundera på vad jag ska hitta på att göra i eftermiddag. Träning eller handboll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar