02 mars 2009

Födelsedag

Det finns sämre sätt att tillbringa sin födelsedag på..... jag som skulle suttit på kurs idag blev ledig ännu en dag. Kursen börjar imorgon och "tyvärr" blir jag kvar ännu en dag i Budapest.
Idag har jag faktiskt jobbat en del eftersom hotellet har bra internetanslutning och jag har min dator med mig.

Men i eftermiddag tog jag ledigt och åkte på "BAD".
Badhus i Budapest är inte riktigt som Stadsparksbadet. Det här var något alldeles enormt. Jag började med att ligga i ett varmt badkar och bara koppla av. Sen gick jag ut till simbassängen - utomhus. Men vattnet var hur varmt som helst och det vart läckert att bara simma runt i skymningen. Det är 3-4 grader varmt ute och mars månad.

Sen hade jag bokat tid för massage..... massören gnällde lite över att jag hade för mycket muskler (tack för det, varför tränar jag bodypump?) Men man ska nog inte vara kvinna och ha muskler.


Ikväll har jag varit på en brasiliansk restaurang och ätit pasta? Men det var deras specialité så varför inte?

CAIPRINHA

Drinken före maten var i alla fall från Brasilien, en Caipirinha. Starkt och sött....

Först rätten
En Fettuchini med Filet Mignon

Mycket vitlök så jag stinker än...... Men mat kan ju faktiskt innehålla mycket vitlök utan att det blir för mycket.

Nästa rätt var en lite mildare

Chicken Lasagna

Något som jag aldrig tidgare ätit men som kan bli en testrätt hemma.

Kycklingen var väldigt finfördelad men smaken var riktig god, trots avsaknaden av starka kryddor.

Denna rätt visade för mig att man kan blanda starkt och milt i en härlig kombination.

Tänk vad brasilianare kan hitta på.
Till maten fick man dessutom lyssna på brasilians samba.

Nu var det dags att sätta fart på smaklökarna igen.
Gnocci med Bolognese
Mycket vitlök. Lite degig Gnocci men den kanske ska vara sån när den är hemlagad? Jag har aldrig gett mig in på att göra min pasta hemma. Tacka vet jag Barilla.

Sista rätten en Spagetti Basilika.

Åter hade man sparat på det starka och lät basilikan framhävas.

Till allt detta serverades ett vitt torrt ungerskt vin.

Allting avlsutades med en dubbel espresso.

1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen!!!

    Tusen tack för din rara kommentar!

    Kram


    Flisan

    SvaraRadera