08 februari 2009

Vinter eller vår

Hemma hos mig är det vår, jag har tulpaner som blommar, jag har krokusar som blommar och jag har satt upp vårgardiner och vårdukar men när jag tittar ut så snöar det!!!!! Hoppas jag slipper se det eländet när jag vaknar imorgon.
Det här är inte vad jag väntar på..... snö. Jag vill ha vår så att jag kan få vårkänslor och eventullet bli kär igen!? Visst är våren den tid på året då man känner att man lever upp igen?
Det är det jag går och väntar på.
Igår var jag på after work med mina arbetskamrater och vi hade jättekul, megafonen, som vi numera kallar vår nye kollega fick oss att vrida oss av skratt. Han är ett energiknippe som behövs. Eftersom jag har en bit att åka så lämnade jag sällskapet hyfsat tidigt och åkte hem och stannade till på Bishop där jag träffade andra kamrater. Också en härlig miljö med nya bekantskaper. Aldrig fel med nya vänner men de gamla är väl värda en eloge för just vänskapen de ger.
Lördag - tvätt, promenad med dottern, match och sen en lugn hemmakväll med god mat, ett gott vin och en god vän som sällskap. Långa diskussioner om allt möjligt och många tankeställare mellan två hyfsat intelligenta personer.

Glädje och lycka, två ord som innebär så otroligt olika beroende på vilken dag det handlar om.
Torsdagen lyckokänsla - ett avslutsord av en amerikanska som aldrig kännt sig så välkommen på vårt företag som på den här resan. Thank you my dear, It was a real pleasure to finally meet someone who doesnt´t see all americans as a big threat.
Fredag - att avsluta veckan med en kopp te i mitt kök och känna harmoni.
Lördag - att få bjuda en god vän på en lugn och schlagerfri kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar