15 februari 2009

Söndag med yoga

Men inte direkt på morgonen. Yoga är min söndagskvällsträning och avslut på helgen och en förberedelse inför arbetsveckan.
Men dagen började lugnt hemma, jag hade fortfarande kvar min positiva känsla sen igår. Solen skiner och vårkänslorna kommer, sakta men säkert. Efter frukost gick jag en sväng och slutade i hallen och tittade på dambasket. Tjejerna vann med över 30 poäng idag och spelade kul basket. Efter lunchen (fiskgratäng) så gick jag till gymmet. Nu, dags för pump sol och yoga. Det börjar bli rutin och kroppen mår ofantligt bra av det. Jag får energi och känner mig harmoniskt efter yogan. Ett bra komplement till all bodypump som jag tränar annars.
Nu sitter jag med min dator i soffan och njuter. Vi har precis ätit nybakade scones och njutit av en kopp kamomill te. Ikväll blir det tidigt i säng, dags att förbereda sig för en ny arbetsvecka.

3 kommentarer:

  1. hej, hoppas att måndagen varit fin och att energin håller i sig =) själv längtar jag redan till helgen igen, usch å fy, man undrar om ska det behöva vara så..
    vi har inget inbokat den sjunde så det vore kul.
    men vi hörs innnan dess, ha det fint.
    kram.

    SvaraRadera
  2. Tjingelin, vännen ♥ ! Hoppas du får en fin vecka...ingen jobbångest...ditt jobb verkar ju super...fast mycket pendlande?! Det känns nu att det är ljusare, härligt!!! Fast det är ju mer vinter än vår fortfarande...BLÄ =(

    STOR KRAM ♥

    SvaraRadera
  3. Hej du! Fantastiskt att läsa om Ditt liv och vad som händer.Skulle så gärna vilja träffa Dig någon gång. Vi kan väl ta några timmar när det passar oss båda, det skulle glädja mig mycket. Faster.

    SvaraRadera