03 februari 2009

Jobb, jobb, jobb

Den här veckan är det bara jobb som gäller. Sent hem på måndag och tidigt tillbaka på tisdag och sent hem ikväll. Resten av veckan ser likadan ut. Men det är inspirerande att träffa kollegor från övriga världen och jämföra arbetsmetoder, dela med sig av erfarenheter från olika kulturer och framförallt få ett nätverk av kontakter. Man får stå ut med långa dagar och ta igen det en annan gång.....
Men bara för att man jobbar mycket så saknas det inte glädjeämnen i livet. Jag hittar små såna varje dag. Idag var det en urgullig tjej som jobbar i vår reception som såg att jag var trött när jag lämnade av mina kollegor. Hon plockade fram en smörgås ur kylen och tyckte jag skulle ta hand om mig och äta ordentligt om jag nu tänkte vara kvar på jobbet. Tack Susanne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar