17 februari 2009

Ledig

Idag har jag tagit LEDIGT. Det är längesen jag bara var hemma en vardag och kunde gå omkring i joggingbrallor och linne. Jag har däremot inte gjort allt som jag tänkte jag skulle göra men har inte dåligt samvete för det...... En av mina lyckokänslor som jag måse ta tillvara på.

Jag har njutit av dagen, läst tidningen från början till slut, ätit frukost i lugn och ro vid köksbordet, druckit kaffe, tagit en promenad och hör nu..... jag har köpt årets första SEMLA. Jag tycker egentligen inte om semlor utan gräver bort större delen av mandelmassan och större delen av grädden men bara för att man ska äta åtminstone en semla så har jag gjort det nu till en god kopp Biloya Natural kaffe från Etiopien.
( Kaffet är till karaktären fruktigt som en tropisk juice. Persika, apelsin och röda bär samlas kring en krämig, lätt vaniljig munkänsla.Frukten hänger kvar hela vägen ut till eftersmaken, som avslutas i en flyktig känsla av blåbär. )

Ikväll ska jag på informationsmöte om Hannas Kinaresa. Helt plötsligt inser jag att jag blir ensam hemma i över två veckor. Hur ska det gå? Utan en dotter hemma och utan alla hennes kompisar. Kanske lika bra att börja vänja sig, hon är snart utflugen hon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar