05 februari 2009

Arbete och lite avkoppling

SoHo - Exklusiv restaurang i Göteborg / Exclusive restaurant in Gothenburg
Den här veckan har varit slitig men kul. Igår var jag och mina utländska kollegor ute och åt gott i Göteborg. Vi var på en trendig italiensk resturang. Mycket god mat, jag åt räkcoctail till förrätt, örtkryddadkyckling med en jättegod portvinssås och potatis och parmesanpure, Till dessert blev det en yoghurtpannacotta med lakritssmak. Hmm, den va hur go som helst.
Det har varit inspirerande dagar jobbmässigt men hemma har jag inte fått något gjort. Men det kanske man inte behöver göra för jämnan. Har ett mål de närmaste veckorna och det är att putsa mina fönster. Kan det vara nåt? För tillfället räcker det.
Imorgon missar jag min heliga träningsfredag men jag ska istället ut på en AfterWork med mina arbetskamrater. Jag har försummat dem en del genom att bara jobba och inte vara så social som jag brukar... nu blir det ändring på det. Vi ska till First hotel på Centralen så det ser jag fram emot.... änligen fredag och bara avkoppling.

Vad kan man hitta för glädje och lycka under dagar då man nästan bara jobbar? Kan det ha varit pannacottan på SoHo igår, den var helt underbart god. Kan det ha varit känslan av lyx att krypa ner i en ren hotellsäng och bara sova, eller kan det ha varit hotellfrukosten i morse? Eller känslan av att ha gett sina utländska kollegor en positiv och härlig upplevelse i Sverige? Svårt att avgöra.

3 kommentarer:

  1. Hej stadstjejen! fin blogg du har =)
    Å du har madonna give it to me på radion här på bloggen! min favvolåt jag har på mobilen haha.

    Du vet väl att hon spelar i gtb den 6 aug?

    Ha det så bra kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tjingeling! Oh en ny besökare på din blogg...KUL! Anna är en av min favvisar=) Hoppas du har tur i min utlottning! Trevlig helg KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej Stadstjejen.

    Vad kul att du uppskattade vår restaurang.

    Välkommen tillbaka!

    Mattias Dreyer
    SoHo

    SvaraRadera