01 mars 2010

Nu är februari också slut

Dagarna rusar iväg och och nu är februari slut. Den sista veckan var angenäm och härlig. I onsdags var jag med Hanna på Knalleland, hon skulle köpa jeans och det slutade med att vi båda köpte. Försäljaren var jättetrevlig och otroligt duktig. Hon fick mig att prova ett par slimmade, smala låga jeans..... såna som jag aldrig skulle ta på mig. Men de satt otroligt skönt. Dessutom några storlekar mindre än senast jag köpte jeans. Underbart!
Detta firades med lunch på Brasseriet.

I torsdags var det åter dags för hockey på morgonen innan avfärd till jobbet. Men det kunde ju kvittat, förlust mot Slovakien med 4-3. Pest och respass från OS.

Fredag - och dags för klippning. Jag var hos Sanne på Cleo Klipp. Hon är duktig och förstår precis vad jag trivs med. Nästa vecka ska hon få färga det så får vi se vad som händer. På vägen till salongen gick jag in en sväng på Din Sko och hittade ett par jätterhärliga tygskor som jag sett på skyltodockan på JC. De passar perfekt till min nya jeans.

Fredag natt var det dags för final i damcurling. Den började 00.00 och var inte slut förrän halv fyra. Inte trodde jag att curling kunde vara så spännande. Seger för Sverige i skiljeomgång. Fantastisk iskyla och ett OS-guld. Det blev en seg lördag, grå och regnig. Kvällen tillbringades hemma i soffan med mera OS. Det har en tendens att bli mycket av den varan nu. Tur att det är slut nu!
Söndag. En fulltecknad dag, städa, baka tårta och surdegsbröd och sen fika med mina föräldrar och Arne&Mimmi med barn. Min födelsedag närmar sig i veckan och man måste ju bjuda på lite fika i alla fall, även om jag inte längre blir nåt äldre. Tulpanbuketter är alltid välkomna hemma hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar