08 mars 2010

Weimann & Co

I torsdags blev jag bjuden på födelsedagsmiddag - en överraskning. Kl 19 blev jag hämtad hemma och hamnade på för mig ett helt nytt ställe, Weimann & Co på Alingsåsvägen. Ett jättemysigt ställe med en härlig servitör vid namn Anders. Det visade sig att Anders Weimann är konstnär och han hade en del av sin konst uppsatt i lokalerna. Jag hittade ett antal favoriter bland verken.

Maten är underbar och jag tror att jag ätit den överlägset bästa oxfilen i mitt liv. Den serverades till en gräddig potatisgratäng med purjolök. Till förrätt åt jag en Toast Skagen - en klassiker men ack så god och snyggt upplagd. Efter allt detta så borde man ju slutat äta men vit chokladpannacotta lät alldeles för lockande för att inte testas och den var - himmelsk...... I köket härskade Thomas Weimann och det gjorde han med bravur. Den här restaurangen kan jag helt klart rekommendera. Lugn och mysig miljö med harmoniska färger och mat som ger njutning. en fantastisk kväll. Bilden är från Weimanns hemsida

I helgen bjöd jag hem Micke på lunch. Han kom hem från Indien i fredags natt och hade massor att berätta om sin resa. En ide föddes inför nästa års födelsedagsfirande, Firar på annan ort - Goa, Indien. Det vore nåt det, tror jag!

Söndagen blev en söndag i Vasaloppets tecken. Soffan, en god kopp kaffe och BT med sudoko var precis vad som behövdes. En spännande upplösning med spurtstrid. Helt fantastiskt att det kan avgöras på några få meter när de ändå åkt så himla långt. Fantastiska idrottare som orkar!

Under eftermiddagen bakade jag bröd igen. Jag har fått dille på att baka bröd på surdeg och har gjort det nu i några veckor. Inspirationen kom från Buffe och jag har nu exprimenterat i några veckor med degen. Söndagens bröd blev med solrosfrön och russin.... Så himla gott!

På kvällen var det nypremiär för Yoga och det är så fantastiskt skönt. Hannah är otroligt duktig och inspirerande. Jag hoppas att träningslusten kan komma tillbaka med hjälp av hennes energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar