03 mars 2010

Inledningen av mars

Jag har fyllt år..... inget att lägga så mycket mer energi på. Det är något som händer varje år - inget som man kan göra något åt. Jag kan ju berätta att jag firade den precis som en vanlig dag.... mina föräldrar och min brors familj var ju här redan i söndags och fikade. Igår jobbade jag som vanligt och gick sedan på basket.... enda skillnaden var att jag inte jobbade i kiosken utan kunde sitta still och titta. Tyvärr orkade inte grabbarna ge mig en seger i födelsedagspresent. När jag kom hem så låg det ett stort paket på vardagsrumsbordet från min Hanna. Inuti var det ett alldeles jättesött kakfat som jag önskat mig (men glömt) Hon lägger saker på minnet!

Tankarna for bakåt i tiden på tidigare födelsedagar, hur man firat dem, var jag varit. För något år sedan firade jag min 45-års dag på Manhattan. Förra året var jag i Budapest, en stad som jag kan rekommendera. Vackert, kulturellt , underbar gulaschsoppa och goda viner.








Vi får se vad som kan hända nästa år vid den här tiden..... men det är inget att fundera över ännu. Man ska ju leva i nuet - inte se för mycket tillbaka för det är inget man kan ändra på och inte fundera så mycket över framtiden för den kan man inte heller göra så mycket åt. Lev i nuet för det är det som man kan påverka! Kloka ord från min terapeut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar