28 mars 2010

En hektisk vecka

Ännu en vecka har gått och nu är mars månad snart slut. Nästan all snö är borta och utanför min ytterdörr blommar snödropparna. Fantastiskt. Veckan har varit fulltecknad med aktiviteter, lite för mycket faktiskt men så länge det är kul så funkar det.


På jobbet har jag haft besök av kollegor från USA och Ungern, det innebär massor av merarbete, först alla möten och sen är Att-göra-listan väldigt lång efter såna dagar.

Efter jobbet i torsdags så tog jag en sväng på TUR-mässan och kollade in Greklandsmontern för att hämta inspiration inför sommarens resa. Samos lockar.... få se om det går att få till rent logistiskt.
Gothia hade AW så jag tittade in och hälsade på Jens som är min kontaktperson på hotellet. Alltid kul att snacka bort en stund. Jag träffade även en kär arbetskamrat sen lång tid tillbaka och fick skjuts hem och en go pratstund i bilen.


På fredagen var det dags för After Work med kollegorna. vi träffades hemma hos Anders som bor i Eriksberg, efter lite vin hos honom så drog vi till Eriksbergspiren och River Café, ett jättehärligt ställe med grillbuffe och Music-quizz. Underhållande och jättekul att träffa kollegorna utanför jobbet.
Dags för Inspirationsdag på Onyx. Jag och Anne hade bokat oss på Hathayoga i värme, fruktansvärt jobbigt med så mycket statiska övningar. Det skiljer sig väldigt från Hannahs Poweryoga som jobbar mer med flöden. Skönt ändå att svettas ordentligt. Efter yogan unnade jag mig en rygg-nackmassage. Härligt!

Innan vi gick på partyt på Viskan så hann vi med att kolla lite fotboll, Elfsborg - Kalmar som snöpligt slutade 2-2. Så onödigt att släppa in det sista målet men sån är ju idrottens värld - orättvist. Partyt på Viskan blev jättekul, god mat, kul folk och en riktigt härlig stämning.

Nu är det söndag, vilket innebär tvättdag och avlappning i soffan. I eftermiddag blir det Boråshallen och Borås Baskets kvartsfinalmatch mot Norrköping. Jag hoppas på massor av folk och seger naturligtvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar