14 augusti 2009

Vardag igen

Tänk så fort man halkar in i vardagslunken med bara jobb..... Usch, jag måste få energi till att börja träna för att orka med tempot. Men gymmet har fortfarande sommarschema och passen ligger alldeles för tidigt för en pendlare, det får bli lunchträning i Göteborg så länge.. Hösten kommer att bli tuff på jobbet med massor av utmaningar så konditionen och träningslusten måste tillbaka.

I söndags var jag på den sämsta fotbollsmatchen på länge. Att ett lag kan falla så kopiöst från fotboll på himmelsk nivå mot Braga till andra halvlek mot Gefle, med näst intill inget eget spel alls. Jag måste notera i minnet att aldrig mer gå och se en Gefle-match. Jag var lika besviken förra året.
Nu vill det till att slå Hammarby borta på lördag, det får bli en Brasseriet-eftermiddag med fotboll. Sen har vi ju en stormatch att se fram emot, Lazio borta på torsdag och sen returen hemma. Biljetterna är bokade.

Veckan hemma har präglats av måsten, tvätt, fortsätta med mitt garderobsstädande och lite avkoppling också med film. Jag och Hanna tittade på Stolthet och Fördom, en gammal Jane Austen berättelse. Båda hade sett den förr men den är så gulligt romantisk.
Igår hade Benny hyrt Benjamin Button och kom hem och delade med sig av den, det blev våfflor och film. En underbart annorlunda film som jag egentligen skulle sett för länge sen men som inte blev av.
Nu får vi hoppas att helgen kan bjuda på bra väder och något roligt. Det behövs för att orka med jobb-veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar