19 augusti 2009

Höstkänsla

Tänk vad tiden går fort, veckorna bara rusar iväg och snart är hösten här. Det börjar kännas höstigt på morgonen när jag går hemifrån. Det är kallt om fötterna men jag vägrar strumpor. Man måste ha jacka på sig som man sedan får kånka med sig på eftermiddagen för då har det varit varmt och skönt igen. Men jag gillar hösten - också. Så länge det är fint väder och inte regnar. Jag längtar lite efter alla höstfärger.
bilden är från förra året


På jobbet är det fullt ös. Jag jobbar på ett amerikanskt företag vilket innebär att vi har årsavslut i september. Så nu är vi mitt inne i planering för nästa år och eftersom jag är inköpare så är det mycket fokus på kostnadsbesparingar. Men det är kul att få göra sin egen plan för nästa år, jag tar fram underlagen själv och får själv avgöra hur mycket jag tror att jag kan spara åt företaget. Förra årets plan satte jag inte själv men min chef hade varit snäll, jag har lyckats hålla den åt honom.
Jag har sakteligen kommit igång med träningen. Inte riktigt det där suget än som jag hade i våras men det kommer nog. I måndags var jag och tränade AfroPower med Åse, det är såååå skönt och så kul. Skönt att livet är tillbaka i vanliga rutiner igen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar