02 augusti 2009

En spontan tjejkväll

Igår satt jag hemma i TV-soffan och softade och chattade lite via Facebook. Det nya sättet att hålla kontakten med vänner, på gott och ont. Det finns för- och nackdelar som jag inte tänker ta någon diskussion om. Man får tycka vad man vill om sättet att kommunicera.


Men, när Lena nämnde att hon skulle ta en sväng till stan så kändes det kul att gå med henne. Vi har inte träffats sen den där gången som vi fikade, lunchade och satt i flera timmar på Viskan och det är snart två månader sen. Olika semesterresor har gjort att det inte varit läge för att träffas. Nu blev det en spontan pur/barrunda i Borås.


Vi började på Vinci där vi njöt av var sin Strawberry Daiquiri - oh så gott och precis rätt en sån här sommarkväll. Vi blev sittande ute och sög i oss ännu en sommardrink och pratade ikapp oss, om våra semesterresor och upplevelser som vi haft under sommaren. Skön musik, härligt läge, goa drinkar och mycket folk..... men vi fortsatte till Bishop.

En helt annan miljö och ett annat stuk på folket. Här blev det en Ale, min nya favvo sen förra veckan - Caledonian 80. Det var inte så mycket folk på Bishop och ikväll var Lena på hugget så vi fortsatte till Brasseriet.
Att jag aldrig lär mig. Brasseriet är ett jättebra ställe tidigt på kvällen, ett ställe att äta gott på och kolla en fotbollsmatch men ack så jobbigt framåt nattkröken. Vi kom in och stället var som vanligt "knöka" fullt med mer eller mindra packade människor. Musiken va hög och golvet fullt med glassplitter och ölkladd. Jag beställde en Kilkenny som jag stod och smuttade på medan vi pratade runt med folk.... men helt plötsligt kände jag att det fick vara nog och att kvällen nått sitt slut. Det gäller att gå hem medan man fortfarande har roligt så jag promenerade hem till min goa säng......

En kul kväll och jättekul att träffa Lena igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar