16 augusti 2009

En avkopplande helg

Jag har haft en underbart avkopplande helg. Det började med lite mat och några glas vin på Braseriet i fredag. Det blev tidig hemgång och en whisky i soffhörnan. Himla skön start på helgen.


Efter en lugn start på lördagen så var det dags för flyguppvisning i Viared och jag har ju aldrig varit på någon förut. Riktigt kul och imponerande att man kan hantera stora flygplan på det viset.
Efter den här upplevelsen så var det dags att åka hem och fixa lite mat och sen bänka sig framför tv:n, Hammarby - Elfsborg. Åter en seger ( 3-2 ) för vår gulsvarta lag.... serieledning ett tag i alla fall.

På kvällen åkte vi en sväng till ett litet ställe som heter Lindsberg. Benny skulle ta några mått på ombyggnationen som han håller på med och jag åkte med ut. Det blev även en kopp kaffe med hans mysiga föräldrar. Hans mamma hade varit på en promenad och hittat svamp, som vanligt, men eftersom hon inte hade någon påse med sig så hade hon alla fickor fulla av gula fina kantareller.


Och så är det redan söndag. Idag har jag suttit ute i skogen, utanför stugan i Lindsberg, mellan Aplared och Kinnarumma och lyssnat på tystnaden och löst korsord. Det är fantastisk att det kan vara så skönt att bara vara..... Tystnad är inte något som jag är bortskämd med på Kungsgatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar