08 augusti 2009

Ett underbar veckoslut

Den här veckan har verkligen varit helt underbar, på så många sätt. I torsdags vann vårt kära Elfsborg en så viktig match mot Braga från Portugal. Segern innebär avancemang i Europa-cupen och idag vet vi alla att det blev italienska Lazio. Detta Lazio som jag för många år sen sett spela en träningsmatch mot Elfsborg på Ryavallen. (nån gång slutet 90-talet)
Att jag kommer ihåg det beror enbart på att min Micke var med och spelade förmatch med sitt Mariedal.



Igår åkte jag och Hanna till Falkenberg för att lyssna på Daniel när han spelade på Solsidan i Glommen. Som vanligt gjorde han en toppenspelning, han är verkligen en otrolig musiker och hans röst är nästan magisk. Igår spelade han några av sina nya låtar och nu är man ju än mer sugen på att få höra den nya skivan - som kommer nästa vår. Vi hade hyrt en liten bungalow på Kvarnens vandrarhem så att vi inte behövde köra hem utan kunde njuta av ännu en soldag vid kusten.

Ni som följt min blogg har väl vid det här laget förstått att jag älskar solnedgångar. Här är ännu en - Glommen 2009-08-07, en helt fantastisk kväll.

Lördagen tillbringade vi i Varberg. Hanna tog tåget hem redan till lunch för hon skulle på fest i Göteborg men jag stannade till sena eftermiddagen och passade på att njuta av solen och vämen.
Ikväll är jag hemma och bara lyssnar på musik. Vi beställde lite ny musik från CDON i veckan och jag lyssnar igenom musik som jag aldrig hört innan men som Hanna tipsat om. Kings of Leon - de hade jag i och för sig hört innan men hela skivan är faktiskt riktigt bra. Den andra nya gruppen för mig är Franz Ferdinand. Det blir till att lägga över dem på iPoden för att ha med sig på tåget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar