01 april 2009

Uppfräscning

Usch, vad jobbigt att läsa sin egen blogg när man skriver som jag gjorde igår men det är ju meningen med min blogg. Att skriva av mig alla konstiga känslor som svallar inombords. Idag mår jag bättre, känner mig gladare och lugnare. Det värsta är att jag vet att jag kommer att få ännu värre svackor de närmaste veckorna. Det gäller att ha fullt upp så att jag inte hinner tänka.
Igår slutade min Therese på jobbet och jag blir utan min allt-i-allo. Hon har varit underbar under den tid jag fått ha henne till min hjälp. Hon är precis en sån tjej som jag behöver för att kunna göra mitt jobb men tyvärr så gör den så omtalade lågkonjunkturen att vi inte får ha kvar henne. Hon var ju "bara" konsult och tyvärr fick hon sluta.
Idag kom min kollega Maria tillbaka från mammaledighet. Det är kul att hon är tillbaka. Stackaren hade över 2000 mail att rensa innan hon ens kan börja jobba. Hela gänget var ute och åt lunch. För min del blev det makrill, hmmm himla gott. Sen var jag och klippte mig, äntligen. Det behövdes verkligen. Jag hittade en nyöppnad salong i Gamlestan och fick bara en ide att piffa till frisyren. Nu känner jag mig lite fräsch igen.
Nu väntar jag bara på att all hockeyn ska ta slut och att allsvenskan ska börja. Det ska bli kul att se på fotboll igen. Hoppas någon av mina nya vänner är fotbollsintresserad så att jag kan få sällskap till Arenan och titta på Elfsborg eller kanske någon av alla mina killkompisar kan vara snäll och ta med mig.

1 kommentar:

  1. Absolut! du fårgärnakomma hit i påsk med omdu skulle känna för det =) vi har inget speciellt för oss.men annars hörs vi efter påsk.. ha det fint! kram

    SvaraRadera