08 april 2009

Dymmelonsdag

Onsdagen före påsk har ett eget namn, och namnet dymplar kommer från trästavarna som ersatte metallkläpparna i kyrkklockorna. Dessa gav ifrån sig ett mer dämpat ljud ifrån sig och det inledde påskveckan som skulle vara starten på den stilla veckan. Lite oviktigt vetande.....

En vanlig dag på jobbet, jag rensade en hel del under några effektiva timmar, snackade en del med Susanne i receptionen, fikade lite. Vid halv tolv gick jag och Jessie och tränade pump tillsammans. Det är ett tag sen och vi hade mycket att prata om på vägen. Jobbade kort dag idag och var hemma redan vid 16.

Pratade en stund med Hanna och tittade på hennes arkitektprov och sen var det dags att gå till gymmet. Idag var det dags för yoga och ännu ett pass pump. Lite överdrivet men jag ska ju bort i helgen och kanske inte kommer att träna så mycket i Stockholm.

Aschtangayoga är otroligt jobbigt, svettigt och väldigt fysiskt. Kanske kommer detta att bli mitt andra yogapass i veckan. söndagar med Hannas poweryoga och onsdagar med Lindas aschtanga.

När jag kom hem igen så lagade vi mat, det blev citonpepparlax och pressad potatis. Jättegott och nyttigt.

Imorgon jobbar jag hemma på förmiddagen, sen är det dags för mig och mamma att åka till Stockholm och hälsa på lillebror och hans familj.
Det blir nog en del turistande, the och sccones i Gamla Stan,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar