18 april 2009

Tonåring

Livet är trots allt helt underbart, det är vår, solen skiner, jag har tränat, varit och gratulerat min brorsdotter, träffat trevliga människor, intellektuella människor, smarta människor. Ibland undrar jag varför jag får mina konstiga svackor och deppiga dagar när jag har så otroligt mycket att vara tacksam och lycklig över. Jag måste skärpa till mig och vara glad och nöjd med det jag har och inte beklaga mig över det jag saknar. Tids nog så dyker mannen i mitt liv upp - för det är ju honom jag saknar.

Som sagt - idag fyllde min brorsdotter Matina 13 år och och vi var bjudna på grillkväll. Jätteskönt att kunna sitta ute på deras stora altan och vänta på nygrillade hamburgare som smakar så mycket godare när man sitter utomhus än om man steker dem i stekpannan och äter inne.
På vägen hem fick jag sms från min vän Anders som var på Bishop med några vänner. Jag nappade på det och gick ner och fick en mycket trevlig stund. Det var inte så mycket folk ute och det gick faktiskt att föra ett vettigt samtal utan att skrika. Detta är en av fördelarna med Bishops's Arms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar