27 oktober 2010

Att säga NEJ

Igår var det dags för basketmatch i Boråshallen och Hanna åkte med hem till Borås för att hjälpa till med att jobba i kiosken. På tåget berättade jag för henne att jag är sjukskriven igen och hennes enda kommentar var "Fattar du nu inte att du inte kan jobba till sju på kvällarna" Jag blev i princip idiotförklarad och hur rätt har hon inte......

Mitt stora problem är att jag inte säger nej utan fortfarande tror att jag fixar allt. Jag MÅSTE jobba på det.
Ett annat stort problem är att jag måste lära min omgivning (jobbet) att jag måste sätta gränser för vad jag kan göra. Det är också något som jag måste jobba med.
Framförallt måste jag tänka på mig själv igen, mitt välbefinnande så jag börjar med att åka på Spa tillsammans med en kompis. Vi åker bort torsdag-fredag.
Sen är det äntligen dags att hälsa på Annika i Karlstad. Vi har pratat om det sen i somras men av någon konstig anledning har tiden inte räckt till men nu äntligen ska vi träffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar