01 november 2010

Avkoppling

Det blev en underbar helg. Den började i torsdags med en resa till Sunne och Selmas Spa.
Att gå och mysa omkring i badrock, bada bastu, bubbla, simma, ligga viktlös i en sele och sen ligga i en divan med ett kallt glas vitt vin och bara vara - det är ganska mycket livsnjutning.
Kvällen avslutades med middag och lite mera vin med trevligt sällskap. Jag kan ju säga att man somnade som en stock den kvällen.

På fredagen åkte jag sen till Forshaga där jag träffade Annika, en kompis som jag litegrann tappat kontakten med de senaste åren men som nu är tillbaka i mitt liv. En kanontjej som haft en väldigt tuff sommar men som repat sig och är så stark. Vi satt och pratade hemma hos henne till lite vin och ost innan vi tog oss till Karlstad och naturligvis hamnade på Bishop. Det är både mitt och Annikas favoritställe så valet var enkelt.

Efter en öl så drog vi vidare till Blue Moon Bar på Sandgrund. Ett jätteställe med dans på tre dansgolv och massor med folk. Tydligen kör man events där några gånger per år som kallas Rocken och där hamnade vi. Musik från vår tid blandad med nutid, perfekt blandning av musik.
På lördagen var det dags att sätta sig på tåget söderut igen och hem till Borås. Det blev hemmakväll i soffan.
Söndagen blev en vilodag med bara lite promenad och frisk luft. På kvällen spelade Elfsborg bortamatch mot AIK. Tyvärr förlust igen efter en match där Elfsborg hade ett enda avslut på mål, i 86:e minuten. Inte riktigt vad man önskar av sitt favoritlag.
Det blev film i soffan även den är kvällen till lite äppelpaj och kaffe. Härligt att vara kunna trivas hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar