08 november 2010

En kul blandad helg

Helgen blev kanonlyckad. Fredagkvällen blev hemmakväll med Hanna. När jag hade tränat så lagade vi pizza. De blir supergoda i min Pizza Pronto, bakade på stenhäll. Vi kollade Idol och lite film och bara myste i soffan. Värmeljus och glögg!








Lördagen började lugnt, sen var det dags att städa lite medan Hanna träffade kompisar på stan.Till lunch lagade vi lasagne. Frampå eftermiddagen tog jag en promenad ner till kyrgogården där jag träffade mamma, Kicki och Anja. Vi tände lite ljus vid Minneslunden och jag promenerade till några andra som också fick en tanke och ett ljus denna Alla Helgons helg.



Under eftermiddagen hade jag uppe min Facebook och såg att Camilla var lite rastlös och inte hade nåt att göra. Rent spontant bestämde vi att hon skulle komma till Borås och vi skulle till Bishop. Vi satt hemma en stund först och tog ett glas vin, skvallrade ikapp lite och sen promenerade vi ner till stan. Det var ganska mycket folk men vi hittade en plats i baren där vi stod resten av kvällen. Folk kom och gick och vi träffade massor av kul folk, vänner från förr nya bekantskaper. Skitkul spontan utekväll. När Bishop stängde så blev det naturligtvis en kebabrulle sen hemgång och sova några timmar.

Söndagen blev en slapparardag i soffan. Lunch med Hanna och sen var det fotbollsdags. Elfsborg spelade sista matchen för i år och slog GAIS. Det slutade med en fjärde plats, vilket är helt ok men inte vad man förväntade sig när serien drog igång i mars.


Idag är det måndag och jag har varit på läkarstationen med mina stickande fingrar och händer. Läkaren konstaterade bara att det inte är något fysiskt fel, ingen inflammation och troligen är det stressrelaterat. Han vill att vi avvaktar tills jag fått stressen under kontroll igen och om det inte försvinner tills jag har återbesök så ska han remittera mig vidare för mera undersökningar. Jag känner mig trygg med det beskedet och litar på min läkare. Nu ska jag jobba några timmar och sen blir det träning, Functional Moves.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar